جدید ترین سرود جنبش سبز – ایرانِ سبز

6 ژوئن 2010

سَبک: پاپ؛ با شرکت ساز های گیتار و آکاردئون

ترانه سُرا، آهنگ ساز، تنظیم کُننده، خواننده و هم خوانان: نا شناس

مدّت: 2:28

ترانه:

مزد دستم سهم دستان تو … بلوای تو سهم دستان من

خشکیده بَر سفره ی ننگ تو … نان فرزندان من

خشم و وحشت سهم چشمان تو … اشک و حسرت سهم چشمان من

ریزد با تیغ جلّادان تو … خون هم راهان من

سایه ی شومت را خواهم زدود … از چهره ی میهنم

شعر ِ رهایی را خواهم سرود … با بذل جان و تَنم

روزی دو باره بَر لَب های ِ مان … لَب خندی خواهد نشَست

سقف شبِ ظلم و تاریکی را … مشتِ مان خواهد شکست

اینک مجال آه و ناله نیست … مرگ ستم خواب و افسانه نیست

سَر نوشتم را بَر می گزینم … خفتن راهِ چاره نیست

ایران ِ سبز گونه فردای ما ست … لَب ریز از شور سهراب و ندا ست

گر بَر خروشم غم فارغ شود … نفرین بَر نامم رَوا ست

تیر و زنجیر و باتوم و قفس … ز آتشم خاکستر است

چون بَرخروشیم و دریا شَویم … پیروز ایم ای هم نفَس

گر در خیابان جانم پَر گشود … بُگذر با شور از تَنم

از خاکم سبزه ها قد می کِشند … کاین زمین سهم من است

برای دریافت آهنگ روی تصویر بالا کلیک کُنید تا به صفحه ی دریافت برَوید!

پی نوشت 1: ویدیویی هم از این موسیقی ساخته شده.

پی نوشت 2: دوستان در بالا ترین که پیوند ویدیو را قرار داده اید و متن شعر را عینن در توضیح پیوند کُپی کرده اید، کاش می نوشتید متن شعر از کجا آمده.

2 Responses to “جدید ترین سرود جنبش سبز – ایرانِ سبز”

  1. majid Says:

    خیلی خیلی قشنگ بود. ولی من این تیکه شعر رو نفهمیدم:گر بَر خروشم غم فارغ شود … نفرین بَر نامم رَوا ست ؟؟؟


پاسخی بگذارید

